Madárkák

2010. december 18., szombat

Karácsonyi készülődés

Mindjárt itt a Karácsony! Idén is sütöttem mézeskalácsot, mint eddig minden évben, mióta együtt élünk Dáviddal (2007).  Korábban csak kis süteményeket készítettem, most viszont egy nagyobb dologba is belevágtam. Elkészítettem életem első mézeskalács házikóját. Szabálytalan alakú sablonok alapján szaggattam ki a formákat, amiket a sütés után - Dávid segítségével - cukormázzal illesztettem össze. Rövid ideig száradni hagytam, majd következett a díszítés. Ehhez cukorszíveket és saját készítésű cukormázat használta. Sajnos nyomózsákom nincs, de ezt egy tízórais zacskó egész jól helyettesítette.
A maradék tésztából hagyományos mézeskalács süteményeket szaggattam, de ezeket már nem saját cukormázammal, hanem dekortollakkal díszítettem. A színes cukormáz nagyon feldobta ezeket a szép kis sütiket. Piros, zöld, sárga és fehér színű cukormázt használtam, ami sokkal könnyebben kezelhető tubusban volt, mint a tízórais zacskós mázam. Így a sütik díszítése szabályosabb lett, a házikó pedig életszerűbb. Olyan, mintha tényleg havas lenne, még jégcsapok is lógnak az ereszről. (A kémény azért nem havas, mert begyújtottunk a kandallóban és leolvadt róla a hó.) :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése